_Domi_

6 Czakra-Trzecie Oko

11 postów w tym temacie

6.Czakra

Ajna- czakra,

czakra czoła,

trzecie oko,

oko mądrości,

oko wewnętrzne

(czakra rozkazów)

Kolor

błękit indygo,

także żółty i fioletowy

Położenie

Środek czoła powyżej nasady nosa

Przyporządkowania astrologiczne

Merkury

Strzelec/Jowisz,

Wodnik/Uran,

Ryby/Neptun

Kamienie szlachetne

lapis-lazuli,

indygowo-błękitny szafir,

sodalit

Czakra między-brwiowa (trzecie Oko)? pozwala dokładnie postrzegać kształty oraz istotę astralnych przedmiotów zamiast mglistego dotąd odczuwania ich obecności. Z tą czakrą łączy się zdolność dowolnego powiększania najdrobniejszych cząsteczek fizycznych i astralnych na podobieństwo mikroskopu, co pozwala okultystycznemu badaczowi na dostrzeganie molekuł, atomów oraz ich badanie. Jednak doskonałe opanowanie tej zdolności należy raczej do ciała przyczynowego. Owa zdolność stanowi jedną z siddhis, przedstawianą w księgach Wschodu jako zdolność stawania się dowolnie wielkim lub małym. Jest to całkowicie trafne określenie, ponieważ stosowana w tym wypadku metoda polega na chwilowym użyciu mechanizmu niezwykle filigranowego. Pomniejszenie widzianego obrazu można uzyskać przez wytworzenie doraźnego, bez porównania większego, mechanizmu optycznego. Możliwość powiększania oglądanych przedmiotów jest całkowicie odmienna od zdolności poruszania się i działania w wyższej sferze bytu, podobnie jak możliwość obserwowania przez astronoma planet i gwiazd jest czymś całkiem innym od możliwości poruszania się między nimi. W hinduskich sutrach powiada się, że medytacja skupiona na pewnej części języka wyzwala widzenie astralne. To twierdzenie jest tylko zasłoną dymną i odnosi się do przysadki, położonej ponad tą częścią języka.

Pragnienie odnalezienia magii i prawdziwego znaczenia życia, pchające nas do poznania rzeczywistości transcendentnej kryjącej się za codziennym postrzeganiem życia, zwiastuje przebudzenie szóstej czakry. Narzędziem transcendencji jest wyobraźnia. Podążanie jej wyższym torem przynosi cudowną inspirację, natomiast dolnym - prowadzi do eskapizmu. Oba tory wiodą od codziennej rzeczywistości, wychodzą poza nią i stapiają nas z wyższą rzeczywistością.

Jest to świat wyobrażeń przekraczających myśli. Piąta czakra wyraża się w kategoriach mentalnych, szóstej zaś doświadczamy poprzez odczucie i wyobrażenie wyższej siły życiowej, której jesteśmy częścią. Dążenie do transcendencji może się przejawiać w różny sposób. Na najwyższym poziomie można uzyskać inspirację, łącząc się z boskością poprzez różne formy praktyki duchowej. Nie zawsze możemy udać się do aśramy czy inspirującego miejsca pośród przyrody. Możemy jednak ten rodzaj postrzegania zastosować nawet wobec najbardziej przyziemnych doświadczeń i dostrzegać boskość we wszystkich rzeczach. Z tej inspiracji możemy też czerpać przez twórcze działanie - wyrażanie się poprzez sztukę jako jej patron albo twórca. Możemy jej również doświadczyć przez magiczną więź z przyrodą.

Źródło między innymi to :A.E.Powell -" Ciało Astralne" oraz D.Pond - "Czakry od podstaw"

1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czakra szósta: Trzecie oko

Do postrzegania świata zewnętrznego używamy oczu fizycznych, które przekazują otrzymane obrazy prosto do naszego mózgu. Człowiek posiada również trzecie oko, zwane potocznie okiem spirytualnym. Jest ono ściśle związane z siedzibą naszej duszy. Trzecie oko jest furtką, prowadzącą do wyższych wymiarów świadomości. Jest symbolem oświecenia i przebudzenia duchowego. U większości ludzi trzecie oko jest całkowicie zablokowane, co uniemożliwia im odbieranie innej, równoległej rzeczywistości. Niektórym z nich udaje się uzyskać pożądany efekt dzięki wielogodzinnym medytacjom, ciężkiej pracy nad sobą oraz właściwej postawy życia, jednak dla większości jest to nie lada wyzwanie. Są osoby, które za wszelką cenę starały się otworzyć trzecie oko, uzyskując efekt zupełnie przeciwny do zamierzonego. Otwarcie trzeciego oka symbolizuje czas przebudzenia, ewolucji świadomości.

1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oczyszczanie czakry

Zapal swieczke i usiadz wygodnie.Przez 3-5 minut wpatruj sie w jej płomien.Obserwuj barwy ognia od pomaranczowego,poprzez czerwony,do niebieskiego.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Najprostsze sprawdzenie trzeciego oka .

Najlepiej przed snem gdy już leżymy w łóżku ,zamknąć oczy i skierować wzrok lekko ku górze do środka , jak byśmy patrzyli komuś wyższemu od nas miedzy oczy .Nic nie robimy tylko się odprężamy , rozluźniamy ciało o umysł uwalniamy od wszystkiego i albo zaśniemy słodkim snem albo zobaczymy coś i mogą to być sekundy danych obrazów ,sytuacji ,osób .

Warto sprawdzić :D

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czakram Trzeciego Oka

Sanskryt: Ajna (widząca,wiedząca, dowodząca)

trzecie_oko.jpg?w=139&h=104

Kolor : indygo, szafirowy

zen.jpg?w=640

Położenie

Pomiędzy brwiami – do 1 cm ponad linia brwi.

(Uwaga, przedstawiana bywa na środku czoła, jest to jednak mylna lokalizacja, ponieważ pośrodku czoła znajduje się inna, mniejsza czakra spełniająca podobne funkcje co Trzecie Oko, ale w wymiarze bardziej uniwersalnym, społecznym – Czakra Piatego Oka. Inna skrajna pozycja w jakiej jest przedstawiana to dokładnie między oczyma, co jednak również nie jest poprawne, gdyż w tym punkcie znajduje się tak zwane:Oko Podświadomości.)

Urzeczywistnienie : mądrość, intuicja, wyobraźnia, jasnowidzenie, medytacja, zjednoczenie przeciwieństw, synergia, synteza, geniusz, twórczość, inspiracja, spokój, równowaga, charyzma, mistrzostwo w dowolnej dziedzinie, przywództwo,

(a także wymienia się : moce siddhi, pamięć poprzednich wcieleń, świadome sny)

Dodatkowe informacje : W tradycji hinduistycznej jest to czakram w którym energia kosmiczna: słoneczna i księżycowa balansuje się, to czakram neutralności, jasności postrzegania. Tak jak oczy fizyczne widzą przeszłość i teraźniejszość, tak czakram Trzeciego Oka widzi przyszłość. Znika dwoistość, znika rozumienie rzeczywistości jako podzielonej na dobro i zło, męskość i kobiecość. Ten aspekt wykroczenia ponad dualność reprezentuje Ardhanarishvara, pół męskie pół kobiece wcielenie Śiwy i Śiakti.

Blokady i dysharmonie:

1. nieprzytomność, nierozsądek, niedojrzałość, uzależnienia, odloty, uciekanie od rzeczywistości, brak zainteresowań, uzależnienie od innych (rodziców, partnera), brak asertywności, słabość, wewnętrzny lęk, zahamowania

2. klapki na oczach, pomieszanie, schematyczność, presje na innych i na siebie, ograniczenie fantazji, wyobraźni, duma , manipulacja, konflikty z prawem, wyrachowanie, pustka duchowa, brak inspiracji, brak polotu, narzucanie zdania innym, przeginanie, przesadzanie, skrajny ateizm i materializm, przerost ego

Efekty nieprawidłowego działania czakramu widoczne w ciele:

choroby oczu (ślepota), zatok, nosa, kości czaszki, kręgów, mózgu, migreny, wrażenie ucisku w skroniach

Rozwój

Powyżej 21 roku życia, jednak czasem przez całe życie pozostaje prawie całkiem zamknięta, nierozwinięta.

Zmysł

„szósty zmysł” – odpowiedzialny za postrzeganie pozazmysłowe

Żywioł

Światło(także wewnętrzne)

Uzależnienia

halucynogeny

Metody uzdrowienia

- kontemplacja wieczornego, granatowego nieba

- kontemplacja ciemnoniebieskich kwiatów, granatowego, chłodnego morza, spokojnie płynącej ciemnej rzeki.

- budzenie w sobie jedności ze światem

- afirmacja „Postrzegam świat jasno i klarownie”

Wizualizacja z czakramami :

Przebudzenie Kundalini

Tematy do afirmacji i medytacji

„Jestem otwarty na wewnętrzną mądrość”

„Ufam mojej intuicji i mojemu rozumieniu świata”

Wyzwanie

Poczucie wyższości i osądzanie innych.

Kamień harmonizujący

Szafir, tanzanit, fluoryt, sodalit, granatowy turmalin, ciemny ametyst, morion

Olejek

Imbir, melisa, mięta, drzewo różane

Demon

Iluzja

Dzwięk:

Ham-ksham, Aum

Muzyczny ton: A

Urzeczywistnienie jogiczne:

jasnowidzenie, widzenie aury, energii, czakramów, radiestezja.

Poziom społeczny:

Łączność z wewnętrzną mądrością.

Orientacja:

Autorefleksja

Prawo:

Aby widzieć to co niewidoczne gołym okiem

Identyfikacja:

Esencja naszej osobowości

Planeta:

Neptun i Jowisz

Znaki zodiaku:

Ryby, Wodnik

Popularne skojarzenia

Doceniana i eksponowana na Wschodzie – w świecie Zachodnim niedoceniana. Skojarzenia jednak mówią nam o jej roli nieodmiennie związanej z mądrością „zmarszczki na czole” wskazujące na dojrzały wiek, bezwiedne „pocieranie czoła w zamyśleniu” bywa nieświadomą próbą masażu tej czakry i zdjęcia z niej blokad. Pocieranie czoła w tej okolicy przynosi zwykle ulgę i odprężenie, pomaga osiągnąć jasność myśli.

Granatowy kolor kojarzony był ze szkołą, z nauką, nabywaniem wiedzy i mądrości.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

MASAŻ NA TRZECIE OKO

Masaż zaskakuje swoją rozmaitością i różnorodnością technik, do jednych z najciekawszych należy shirodhara – indyjski masaż zwany inaczej "na trzecie oko". Jego wyjątkowość polega na udziale ciepłego olejku ajurwedyjskiego, który delikatnie i subtelnie wylewa się na czoło pacjenta wprawiając go w relaksujący nastrój. Masaż na trzecie oko najlepiej wykonywać, jako dodatek do innego zabiegu, szczególnie, jeśli zdecydowaliśmy się na masaż ajurwedyjski. Łączy on bowiem zalety masażu klasycznego z akupresurą i skupia na punktach witalnych odpowiedzialnych za naszą energię. Z tego względu techniki zaczerpnięte od hinduskich znawców masażu należą do niezwykle przyjemnych i uspokajających.

Pozbawiają pacjenta szkodliwych toksyn i pobudzają skórę, co stanowi genialny odpoczynek oraz sposób na znalezienie harmonii z samym sobą. Shirodhara z kolei dotyczy przede wszystkim twarzy i dzięki wyjątkowemu wpływowi ajurwedyjskiego olejku eliminuje stresy oraz oddala wszelkie negatywne emocje. Masaż z wykorzystaniem ciepłych olejków jest najefektywniejszy, gdy zadba się o dogodne warunki, to znaczy odpowiedni stół bądź łóżka dla osoby masowanej, miękki ręcznik, na którym będzie można złożyć głowę. Kolejnym kluczowym czynnikiem jest spokój i cisza niezbędne do tego, aby w pełni skupić się na doznaniach płynących wraz z kojącym olejkiem. Strumień olejku trafia w sthapani, a więc jeden z istotniejszych punktów odpowiedzialnych za przesył energii naszej twarzy znajdujący się nad łukami brwiowymi. Zajęcie te jest wprost idealne dla przepracowanych ludzi, którzy wciąż narzekają na bóle głowy i stres, ponieważ shirodhara to gwarancja relaksu oraz uspokojenia emocji połączona z leczniczymi właściwościami oddziałującymi na ciało

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1. Ajñā, odczytywana jest jako Adźńā, a potocznie znana jako Trzecie Oko, lub Pojedyncze Oko, stanowi szósty ośrodek skupienia i rozwoju ludzkiej świadomości, od zawsze kojarzony z wnętrzem głowy czy poziomem punktu pomiędzy oczyma, między brwiami, w dolnej części czoła. Wiele szkół mistycznych, ezoterycznych na całym świecie uważa trening otwierania i rozwoju Trzeciego Oka za priorytetowe, okultno duchowe zadanie nie tylko dla swoich członków, ale i dla całej ludzkości. W istocie istnieje więcej ośrodków głowy, lotosów świadomości, a Ajñā jest ich podstawą, korzeniem całego systemu lotosów i kanałów energii, które zewnętrznie wytwarzają fizyczny obraz mózgu i powiązanych z nim gruczołów oraz funkcji i zdolności. Przyjmuje się, że lotos Ajñā powiązany jest z przestrzenią punktu czy obszaru międzybrwiowego, z poziomem dolnej, środkowej części czoła, a jego dwa symboliczne płatki lotosowe sterują procesami naprzemiennymi oraz organami parzystymi, przekładając się wprost na obraz dwóch półkul mózgowych, co jest oczywiste w świetle mądrości starożytnych mistrzów, wieszczów i świętych. Początek ośrodka Ajñā znajduje się w kanale centralnym ciała, który zwany jest suszumną, a który przebiega od podstawy tułowia, środkiem szyi i głowy, kończąc się w obszarze szczytu głowy, jeśli chodzi o bieg tego głównego słupa energii w fizycznym ciele. Punkt początku ośrodka Ajñā jest też skrzyżowaniem trzech przewodów subtelnych, duchowych energii znanych jako Ida, Pingala i Suszumna, gdzie Ida to przewód po lewej, a Pingala przewód po prawej stronie ciała, w niewielkiej odległości od centralnej Suszumny.

2. Skrzyżowanie i połączenie trzech duchowych sił czy mocy ludzkiej jaźni, duszy, znane jako Trikuti daje wibrację trójdźwięku AUM zapisywanego też jako Om czy Ą, które to wibrację zwaną Prañawą i używa jako dźwięku nasiennego. Właśnie popularne w rzeczywistych praktykach duchowych Om służy do oczyszczania, pobudzania i rozwijania ośrodka Ajñā, mając też właściwość równoważenia trzech energii organicznie. Należy to jasno powiedzieć, że nie ma poważnej pracy z Trzecim Okiem tam, gdzie nie ma głębokiej i wszechstronnej praktyki z dźwiękiem Om, z medytacją Om i wizualizacją znaku Om. Dźwięk nasienny, Bîja - Mantra, bo Bîja, czytane Bîdźa to ziarno z którego cała konstrukcja lotosu wyrasta, jest podstawą pracy, praktyki i wszelkiego rozwoju na poziomie Trzeciego Oka. Prañawa, popularnie zwana jako Om ma kilka coraz głębszych i intensywniejszych stopni pracy, generalnie pięć poziomów, gdzie wszechstronnie ożywia się Suszumnę pod kątem pobudzenia ewolucji świadomości zamkniętej w ziarnie wibracji. Praktykuje się Om podnoszone wzdłuż środka tułowia, wzdłuż przewodu Suszumny i rozprzestrzeniające się z wnętrza głowy na poziomie międzybrwiowym, z obszaru dolnej części czoła. Om jest nazywane Ajñā w postaci dźwięku, wibracją Trzeciego Oka, mocą lotosu głowy, potęgą Kundalini wewnątrz głowy. Wszelkie kursy ożywiania i rozwijania Trzeciego Oka opierają się zawsze na dogłębnym, intensywnym i długotrwałym wibrowaniu Om.

3. Lotos Ajñā u swej podstawy posiada dwa wielkie zasadnicze płatki, także symbolizowane w sposób praktyczny symbolicznymi dźwiękami mocy Ham oraz Kszam (Ksham). Dźwięk Ham jest wibracją prawej strony, prawej półkuli mózgowej, a dźwięk Kszam jest wibracją lewej strony ciała, lewej połowy głowy, tak jak Om jest Centrum i podstawą wyrastającym z Suszumny. Kiedy aspekty mocy i energii związane z Ham oraz Kszam znacząco się rozwiną, a także zostaną zrównoważone, zbalansowane, wtedy też budzi się specyficzna sylaba wibracji Lam, tak jakby ukryty płatek z tyłu głowy, symbolizowany też znakiem położonej ósemki, nieskończoności, co uwzględnia zapis tej Bîja – Mantra w niebiańskim języku Sanskrytu. Interesująca jest rozwojowa kolorystyka tak całej Ajñā – Czakry jak jej płatków, czyli symbolicznie wyrażonych wibracji, bo obraz płatków lotosu powstaje wtedy, kiedy dźwięki są praktykowane w intensywny, głęboki i długotrwały sposób. Płatki lotosu to energie wibracji monosylaby, które udrażnia i rozwija pewien subtelny kanał przepływu duchowej mocy, a także promieniowanie pobudzonej dźwiękiem aktywności, czyli duchowej cechy czy zespołu właściwości i możliwości. Jogiczne prace pozwalają na autentyczny, wszechstronny rozwój duchowy w całym biegu ziemskiego żywota, a także wiele wcieleń w ludzkie i wyższe, półanielskie formy bytu.

4. Ajñā dosłownie znaczy “rozkaz”, “porządek, “zakon”, ale także “nie wiem”, tutaj jako stan docelowo oczyszczonego z błędów umysłu. Oznaką właściwej już pracy Trzeciego Oka, tak zwanego przebudzenia czy otwarcia świadomości w ośrodku Ajñā – Ćakra jest głęboka harmonia z żyjącym Mistrzem, z Guru, połączone ze zdolnością odbierania idei, które rzeczywiście płyną, pochodzą od autentycznego Mistrza Duchowego. Wyraźną oznaką duchowej aktywacji Trzeciego Oka jest telepatyczna łączność z Mistrzem, bezwarunkowe i bezgraniczne powierzenie się duchowej opiece Guru, łączność uczuciowo-duchowa, która nie zawsze spotyka się ze zrozumieniem rodziny czy środowiska z uwagi na intensywniejsze i bezinteresowne zaangażowanie w prace Braterstwa. Brak głębokiej, stałej więzi z autentycznym żyjącym Guru zwykle wyklucza przebudzenie czy otwarcie lotosu, a ściślej duchowej świadomości Ajñā – Ćakry. Im lepiej Ajñā pracuje, tym większa więź i łączność z żyjącym Mistrzem Duchowym, gdyż wibracja sylaby Om otwiera kontakt duchowy jednocześnie wewnątrz jak i na zewnątrz, a Brahman to tak samo Wszechduch jak i Duchowa Osoba, Guruh. Podobnie sylaba Ham tycząca płatka lotosu Ajñā jak płatka tajemnego lotosu Guru na szczycie głowy, otwierając pogłębioną na swym stopniu świadomość duchową pozwala jednocześnie rozpoznać i stworzyć czystą i trwałą więź z żyjącym Mistrzem, Guruh. Ochocze wypełnianie rad i poleceń Guru w inteligentny, efektywny sposób, to pewna oznaka, że otwarcie, przebudzenie Trzeciego Oka ma miejsce. Utrzymywanie duchowej dyscypliny, porządku, zgodnie z poleceniem czy rozkazem Guru jest bardzo charakterystyczne dla ludzi w kręgu świadomości duchowej Ajñā – Ćakry! Podobnie ma się rzecz z przynależnością, często wielopokoleniową do ezoterycznych ruchów z hierarchiczną, zakonną strukturą, do zakonów wokół Aśramu Mistrza.

5. Lotos Ajñā (czytaj Adźńa) opisywany jest w kategoriach jasnej i świetlistej, białawej poświaty, podobnej do blasku księżycowego, a także jako ośrodek bardzo wrażliwy na rytm i wpływy księżycowy. Wrażliwość na magiczny urok księżycowego światła oraz na rytmy księżycowe, cykle nowiu, pełni oraz tithi (faz, dni) księżycowych to kolejne charakterystyczne cechy ludzi z szóstego kręgu ewolucji, jaki dla rozwoju duchowego wyznacza Ajñā i stowarzyszone ośrodki, małe tajemne lotosy głowy. Księżycowe światło będące też wewnętrzną energią Trzeciego Oka ujawnia obecność archetypu Bogini, której typowe cechy i właściwości jogini i tantrycy ujmują terminem postaci Hakinî, a czasem Dhārani, od przejawów mądrości i szamańskiej mocy, także związanej z siłą koncentracji i uzdrawianiem. Hakinî odziana jest w blask księżycowego światła, jaśnieje jak księżyc i dzierży przynajmniej cztery istotne dla Trzeciego Oka atrybuty, jak Vidya (księga), Kapāla (czaszka), Damaru (bębenek), a także Japavatî (czytaj Dźapawati) czyli po prostu różaniec z pestek Rudrakszy. Przebudzenie żeńskiego aspektu boskości, świadomość Bogini, żeńskiej połowy Absolutu wynika z tego, że wiedza Boga budzi się w całości, bezdogmatycznie, a przy tym okazuje się, że budzony płatek Mocy Ham ma związek z Bogini! Księga oznacza esencjonalną i praktyczną wiedzę wszystkich Pism Świętych, włącznie z apokryfami, wiedzę sięgającą daleko ponad zwykłe religie i ich ciasne czy prymitywne dogmaty. Czaszka oznacza osobiste doświadczenie życia poza fizyczną, cielesną powłoką, czyli niezależność świadomej duszy od pojazdu ciała. Różaniec z jego 108 koralikami oznacza zdolność długotrwałego, intensywnego praktykowania włącznie z osiąganiem rezultatów głębokiej praktyki mantramów. Bęben symbolizuje zarówno zdolność do harmonii z kosmicznymi rytmami i cyklami jak i zdolność aranżowania szamańskich, tantrycznych ceremonii i rytuałów o głębokim znaczeniu hermetycznym.

6. Trzeba sobie uzmysłowić, że rozwijanie mocy płatka Ham po prawej stronie Ćakramu Ajñā przynosi charyzmatyczne, magiczne – cudowne moce duchowe, a rozwijanie mocy Kszam po lewej stronie głowy pozwala rozwinąć wielką mądrość, połączenie rzetelnej wiedzy oraz intuicji duchowej, a także wiele poznawczych zdolności i mocy rozeznawania co jest prawdą, a co fałszem. Osoba, której Trzecie Oko rzeczywiście się budzi, bez trudu rozpoznaje ziarna zdrowej duchowej nauki jakie pozostały po dawnych Synach Bożych – Mistrzach, Mędrcach i Prorokach – odrzucając wszelkie plewy i późniejsze dodatki, odrzucając błędne komentarze. Ale jest to osoba dużo praktykująca, oparta w praktyce Om w specyficznie głęboki sposób, gdzie taka osoba wie, że Prańawa, AUM-OM jest pierwszym dźwiękiem stworzenia jaki rozlega się w całym Kosmosie. Osoba zarówno przebudzona w Trzecim Oku jest lojalna, zdyscyplinowana, pogodna, zawsze można liczyć na jej pomoc i wsparcie, nie wycofa się z braterskiej pracy nawet w obliczu represji czy śmierci. Ludziom duchowym z otwartym Trzecim Okiem nie straszne żadne inkwizycje, ani konieczność podjęcia walki w obronie Prawdy Bożej, Guru, Aśramu czy braterskiej, ezoterycznej Wspólnoty. Rytm Damaru uniemożliwia bowiem tchórzostwo, a pobudza Bohaterstwo. Gra białego światła w naturze księżycowej pozwala na uzdrawianie, ale też na oczyszczanie wszelkich relacji z innymi istotami posiadającymi umysły oraz emocje, co daje pewien znaczący wpływ tak na ludzi jak i na inne żyjące organizmy.

7. Trzeba sobie zdawać sprawę, że o ile białe światło księżycowe jest absolutnym fundamentem pobudzanym i przez Bogini i przez praktykę Om, o tyle złoty blask czy tęczowe promienie stanowią pewne szczególne, kolejne fazy ożywiania i wzmagania pracy poszczególnych aspektów całej struktury Trzeciego Oka! Diamentowobiały, krystaliczny blask pojawi się, kiedy ożywiana i rozwijana jest moc Itara-Linga, Kryształowej Lingi, symbolu Absolutu, Boga Śiva, który uważany jest za najlepszą formę ołtarza ku któremu kierowane jest oddanie oraz cześć przez wszelkie dusze, uważane za poświęcone Bogu! Blask intensywnie niebieski, indygo, pochodzi od archetypu Hakinî, będącej ucieleśnieniem mocy, pokoju, pacyfikacji sił zła czy uzdrowienia z pomocą duchowo-magicznych zręcznych środków czy sposobów. Ajñā to ośrodek promiennego, pulsującego i wibrującego światła oświecającego, które rozprzestrzenia się w postaci kulistej fali. Prañawa, Om, budzi z czasem splendor chwały spontanicznie wyrażany przez wielbicieli, potem czystość substancji duszy, a w końcu duchowe przebudzenie, oświecenie. Ajñā to siedziba mądrości, mocy i chwały o jakiej ludzkie szkiełko i oko nawet nie śniło, choć wielkie nieznane stoi na fundamencie tego, co objawili mędrcy przeszłości, a spisali ich wierni i oddani uczniowie Boskiego Ducha, Mądrości i Prawdy. Ajñā zawiera zarówno tajemne, ukryte lotosy, jak i rozwija się w strukturę ośrodków nadludzkich, takich jak Manasa – Ćakra, siedziba sześciu poznawczych mocy nadzmysłowych!

Himalaya Swami

1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 21.01.2011 o 23:21, Gość zoska1977 napisał:

Czakram Trzeciego Oka

Sanskryt: Ajna (widząca,wiedząca, dowodząca)

trzecie_oko.jpg?w=139&h=104

Kolor : indygo, szafirowy

zen.jpg?w=640

Położenie

Pomiędzy brwiami – do 1 cm ponad linia brwi.

(Uwaga, przedstawiana bywa na środku czoła, jest to jednak mylna lokalizacja, ponieważ pośrodku czoła znajduje się inna, mniejsza czakra spełniająca podobne funkcje co Trzecie Oko, ale w wymiarze bardziej uniwersalnym, społecznym – Czakra Piatego Oka. Inna skrajna pozycja w jakiej jest przedstawiana to dokładnie między oczyma, co jednak również nie jest poprawne, gdyż w tym punkcie znajduje się tak zwane:Oko Podświadomości.)

Urzeczywistnienie : mądrość, intuicja, wyobraźnia, jasnowidzenie, medytacja, zjednoczenie przeciwieństw, synergia, synteza, geniusz, twórczość, inspiracja, spokój, równowaga, charyzma, mistrzostwo w dowolnej dziedzinie, przywództwo,

(a także wymienia się : moce siddhi, pamięć poprzednich wcieleń, świadome sny)

Dodatkowe informacje : W tradycji hinduistycznej jest to czakram w którym energia kosmiczna: słoneczna i księżycowa balansuje się, to czakram neutralności, jasności postrzegania. Tak jak oczy fizyczne widzą przeszłość i teraźniejszość, tak czakram Trzeciego Oka widzi przyszłość. Znika dwoistość, znika rozumienie rzeczywistości jako podzielonej na dobro i zło, męskość i kobiecość. Ten aspekt wykroczenia ponad dualność reprezentuje Ardhanarishvara, pół męskie pół kobiece wcielenie Śiwy i Śiakti.

Blokady i dysharmonie:

1. nieprzytomność, nierozsądek, niedojrzałość, uzależnienia, odloty, uciekanie od rzeczywistości, brak zainteresowań, uzależnienie od innych (rodziców, partnera), brak asertywności, słabość, wewnętrzny lęk, zahamowania

2. klapki na oczach, pomieszanie, schematyczność, presje na innych i na siebie, ograniczenie fantazji, wyobraźni, duma , manipulacja, konflikty z prawem, wyrachowanie, pustka duchowa, brak inspiracji, brak polotu, narzucanie zdania innym, przeginanie, przesadzanie, skrajny ateizm i materializm, przerost ego

Efekty nieprawidłowego działania czakramu widoczne w ciele:

choroby oczu (ślepota), zatok, nosa, kości czaszki, kręgów, mózgu, migreny, wrażenie ucisku w skroniach

Rozwój

Powyżej 21 roku życia, jednak czasem przez całe życie pozostaje prawie całkiem zamknięta, nierozwinięta.

Zmysł

„szósty zmysł” – odpowiedzialny za postrzeganie pozazmysłowe

Żywioł

Światło(także wewnętrzne)

Uzależnienia

halucynogeny

Metody uzdrowienia

- kontemplacja wieczornego, granatowego nieba

- kontemplacja ciemnoniebieskich kwiatów, granatowego, chłodnego morza, spokojnie płynącej ciemnej rzeki.

- budzenie w sobie jedności ze światem

- afirmacja „Postrzegam świat jasno i klarownie”

Wizualizacja z czakramami :

Przebudzenie Kundalini

Tematy do afirmacji i medytacji

„Jestem otwarty na wewnętrzną mądrość”

„Ufam mojej intuicji i mojemu rozumieniu świata”

Wyzwanie

Poczucie wyższości i osądzanie innych.

Kamień harmonizujący

Szafir, tanzanit, fluoryt, sodalit, granatowy turmalin, ciemny ametyst, morion

Olejek

Imbir, melisa, mięta, drzewo różane

Demon

Iluzja

Dzwięk:

Ham-ksham, Aum

Muzyczny ton: A

Urzeczywistnienie jogiczne:

jasnowidzenie, widzenie aury, energii, czakramów, radiestezja.

Poziom społeczny:

Łączność z wewnętrzną mądrością.

Orientacja:

Autorefleksja

Prawo:

Aby widzieć to co niewidoczne gołym okiem

Identyfikacja:

Esencja naszej osobowości

Planeta:

Neptun i Jowisz

Znaki zodiaku:

Ryby, Wodnik

Popularne skojarzenia

Doceniana i eksponowana na Wschodzie – w świecie Zachodnim niedoceniana. Skojarzenia jednak mówią nam o jej roli nieodmiennie związanej z mądrością „zmarszczki na czole” wskazujące na dojrzały wiek, bezwiedne „pocieranie czoła w zamyśleniu” bywa nieświadomą próbą masażu tej czakry i zdjęcia z niej blokad. Pocieranie czoła w tej okolicy przynosi zwykle ulgę i odprężenie, pomaga osiągnąć jasność myśli.

Granatowy kolor kojarzony był ze szkołą, z nauką, nabywaniem wiedzy i mądrości.

Bardzo trafnie i mądrze napisane ,ale w historri niewiere było osób  które  faktycznie doświadczyły pełnego otwarcia 3-ciego oka spirtytualnego /duchowego ,Oka Boga i doznało pełnego oświecenia duchowego ,  ,które doszły do tego poziomu świadomości ,czy rozwoju duchowego ,wielu nawet tzw.mistrzów duchowych zatrzymało się w swym  rozwoju duchowym i popadło w różnego rodzaju psychozy ,paranoje ,omamy i shizy -silne rozszczepienie osobowości /umysłu =Schizofrenia Paranoidalna . , doświadczył tego założyciel Chrześcijaństwa -Jezus Chrystus - umierając na krzyżu i wzywając kogoś ,kogo nigdy nie było - to tak jakbyśmy faktycznie połączyli się z siłą wyższą zwaną Bogiem Stwożycielem ,a świat wewnętrzny znajdował się w nas ,bo my i Bóg to  jedno ,

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na wielu forach ezoterycznych  i portalach ,czyta się o tzw. 3 -oku ,a 6-czakrze  ,a wrzeczywistości jest to nasze wewnętrzne ,intuicyjne widzenie /wiedzenie /czucie ,wszystkimi komórkami organizmu :

Trzecie oko (oko wewnętrzne)

W bioenergoterapii bardzo przydatny jest fenomen podświadomości zwany trzecim okiem albo okiem wewnętrznym. Próżno go szukać gdziekolwiek, bowiem fizycznie ono nie istnieje. Jest to bowiem projekcja podświadomości.

Projekcja podświadomości nie ma nic wspólnego z wyobraźnią, jak się to czasami przedstawia. Prędzej możemy ją przyrównać do filmu, którego treści nie poznamy, zanim nie obejrzymy. Czasami w tym filmie może pojawić się nasza postać, ale to nie my gramy tę rolę. My tylko jesteśmy biernymi widzami tego, co nam wyświetla nasza podświadomość.

Kiedy byłem jeszcze początkującym bioenergoterapeutą, wszystko się we mnie buntowało, gdy czytałem o tym fenomenie. Ja niczego takiego nie widziałem. Dziś wiem, że byłem w błędzie – widziałem, tylko nie zdawałem sobie sprawy, że widzę.

W projekcji podświadomości nie ma niczego dziwnego, czy też nieprawdopodobnego, podobnie jak w snach niczego dziwnego ani nieprawdopodobnego nie ma. Skoro we śnie podświadomość potrafi, to potrafi zrobić to także na jawie. Różnica jest taka, że na jawie pojawia się świadomość, która rozmywa obraz. To tak, jakby w sali kinowej zaświecić światło. Obraz na ekranie zniknie, ale niezupełnie. Gdy się dobrze przyjrzymy, coś tam jednak będziemy widzieli. Niewyraźnie, ale jednak. Mocno musimy wysilić wyobraźnię, żeby zorientować się, o co w tym filmie chodzi. Szkopuł w tym, że wyobraźnia potrafi płatać figle, toteż może okazać się, że film jest o czymś zupełnie innym, niż nam się wydaje. To jest właśnie mankamentem projekcji podświadomości, że jest niewyraźna, w związku z czym wymaga interpretacji. Coś, jak tłumaczenie snów – czasami są prorocze, ale najczęściej nie. Sęk w tym, że nigdy nie wiadomo, który sen jest proroczy, a który nie. A może wszystkie są prorocze, tylko nie potrafimy ich odpowiednio zinterpretować?

Projekcje podświadomości mają to do siebie, że nie można ich świadomie wywołać. Pojawiają się same. Nie wiadomo, co nimi kieruje. Pewne jest jednak, że im większą uwagę na nie zwracamy, tym pojawiają się częściej, a na dodatek są coraz wyraźniejsze, dzięki czemu łatwiej można je interpretować. Bioenergoterapeuta ma o tyle ułatwione zadanie, że projekcje podświadomości dotyczą tylko jednego podmiotu – ludzkiego organizmu. Wprawdzie wymaga to wielu lat praktyki, niemniej jednak można wypracować sobie swoisty algorytm interpretacji projekcji podświadomości i wykorzystać go jako ważny instrument badawczy, ułatwiający zarówno postawienie diagnozy, jak i obserwację postępu w usuwaniu patologii, podczas zabiegu bioenergetycznego.

Projekcja podświadomości najczęściej pojawia się na wysokości brwi, w pewnej odległości od głowy. Coś, jakbyśmy widzieli „normalnymi” oczami, tyle że obraz nie pojawia się w miejscu, do którego jesteśmy przyzwyczajeni, lecz nieco wyżej, w miejscu usytuowania czakry adźni. Czakra adźna bywa nawet nazywana czakrą trzeciego oka, ale w rzeczywistości trzecie oko nie ma związku z tą czakrą.

Projekcja podświadomości może pojawić się wewnątrz nas, najczęściej w głowie, ale równie dobrze może pojawić się w innym miejscu naszego wnętrza. Ten rodzaj projekcji, by odróżnić ją od postrzegania trzecim okiem, nazywany jest okiem wewnętrznym.

W praktyce, przynajmniej mojej, widzenie trzecim okiem przeplata się z widzeniem okiem wewnętrznym. Jednym razem na przykład obraz pojawia się pod dłonią, w ciele pacjenta, a więc poza moim ciałem, by potem pojawić się w trzecim oku. Innym razem obraz może pojawić się w trzecim oku, ale zaraz potem przenosi się pod dłoń, do ciała pacjenta. Tak więc oba te rodzaje widzeń tworzą integralną całość – widzenie czy też postrzeganie wewnętrzne.

Autor: Józef Słonecki

http://portal.bioslone.pl/bioenergoterapia/trzecie_oko

Edytowane przez Mistyk
0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Medytacja na 6 - stą Czakrę ,Czyli Połączenie ,Integrację Dobra I Zła W Sobie ,Aniołów I Demonów ,Boga I Szatana ,Słońca I Księżyca  ,Ognia I  Wody:

tumblr_o8yb2vtYTV1vti7cqo1_250.gif

 

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.