teodor44

Użytkownicy
  • Zawartość

    194
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

O teodor44

  • Tytuł
    Ezo bywalec

Uncategorized

  • Miejscowość
    zachodnia Polska
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Zodiak
  1. Księga Rodzaju 26,29-31 "że nie uczynisz nam nic złego, jak i my nie skrzywdziliśmy ciebie, lecz tylko dobro ci wyświadczyliśmy i pozwoliliśmy ci w pokoju odejść" Czyli, że nie uczyni Izaak potomkom Chama nic złego, jak skrzywdzili potomkowie Chama, Izaaka, syna Abrahama, i wszystkie studnie - niewyczerpane źródło wody świadomości, że wypełniał swoją wolę Bóg Wszechmogący w Abrahamie, ojcu Izaaka, które wykopali słudzy Abrahama, ojca Izaaka w czasach Abrahama, potomkowie Chama zasypali i wypełnili ziemią. I sprzeczali się o studnię - niewyczerpane źródło wody świadomości, że wypełniał swoją wolę Bóg Wszechmogący w Izaaku, synu Abrahama, które wykopali słudzy Izaaka. Lecz tylko dobra nie wyświadczyli Izaakowi potomkowie Chama i wypędzili Izaaka, syna Abrahama, potomkowie Chama. Dlatego, że wypełniał swoją wolę Bóg Wszechmogący w Izaaku, synu Abrahama (Rdz.26,12-21) "Ty teraz jesteś błogosławiony przez Pana" Czyli teraz wypełnia swoją wolę Bóg Wszechmogący w Izaaku, synu Abrahama, a wtedy wypełniał swoją wolę Bóg Wszechmogący w Abrahamie, ojcu Izaaka "Wtedy im wyprawił ucztę i jedli i pili" Czyli wtedy świadomym potomkom Chama, że wypełnia swoją wolę Bóg Wszechmogący w Izaaku, synu Abrahama, wyprawił Izaaka ucztę i jedli i pili potomkowie Chama "A wstawszy wcześnie rano złożyli sobie wzajemnie przysięgę, po czym Izaaka odprawił ich i odeszli od niego w pokoju" Czyli a wstawszy wcześnie rano, po wschodzie słońca złożyli sobie wzajemne przyrzeczenia, o jednostronnym dotrzymaniu złożonych sobie wzajemnych przyrzeczeń, a po złożeniu sobie wzajemnych przyrzeczeń, o jednostronnym ich dotrzymaniu. Izaak odprawił potomków Chama od siebie i odeszli od Izaaka, syna Abrahama w pokoju (Rdz.26,29-31)
  2. Księga Rodzaju 26,26-28 "A gdy przybył do niego Abimelech z Geraru i Achuzat, przyjaciel jego, i Pikol, dowódca wojska jego" Czyli a gdy przybył do Izaaka, monarcha z miasta - państwa Geraru i Achuzat, przyjaciel monarchy i Pikol dowódca wojska monarchy. Trzech potomków Chama (Rdz.10,6; 13-14), którzy byli o różnych pozycjach społecznych "I rzekł do nich Izaak: Dlaczego przybyliście do mnie, skoro mnie nienawidzicie i wypędziliście mnie od siebie ?" Czyli rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów do nich trzech Izaaka: Dlaczego przybyliście do mnie, skoro mnie nienawidzicie i wszystkie studnie, które wykopali słudzy Abrahama, ojca Izaaka w czasach Abrahama, potomkowie Chama zasypali z nienawiści i zazdrości (Rdz.26,15) I sprzeczali się o studnie, które wykopali słudzy Izaaka Rdz.26,20-21), i potomkowie Chama wypędzili Izaaka, syna Abrahama, w których wypełniał swoją wolę Bóg Wszechmogący. Dlatego, że swoją wolę Bóg Wszechmogący wypełniał w Izaaku, synu Abrahama i zazdrościli Izaakowi potomkowie Chama, bo stał się Izaak daleko możniejszy od potomków Chama (Rdz.26,12-16) "A oni odpowiedzieli: Widzieliśmy wyraźnie, że Pan jest z tobą i dlatego pomyśleliśmy sobie: Niech stanie między nami ugoda, to jest między nami a tobą" Czyli a trzech potomków Chama, którzy byli o różnych pozycjach społecznych, jednomyślnie odpowiedziało mową słów: Widzieliśmy wyraźnie, że Wszechmogący jest Bogiem Izaaka, i dlatego trzech jednomyślnych pomyślało sobie: Niech stanie między nami potomkami Chama, o różnych pozycjach społecznych, jednomyślnych w wykonywaniu swojej woli ugoda, to jest między potomkami Chama jednomyślnych w wykonywaniu swojej woli, a Izaakiem, synem Abrahama, w których wypełniał swoja wolę Wszechmogący Bóg "Chcemy zawrzeć z tobą przymierze" Czyli trzech potomków Chama, o różnych pozycjach społecznych, jednomyślnych w wykonywaniu swojej woli. Chce zawrzeć z Izaakiem, synem Abrahama jednostronne zobowiązanie, Izaaka wobec trzech potomków Chama o różnych pozycjach społecznych, jednomyślnych w wykonywaniu swojej woli w zawieraniu jednostronnych zobowiązań z Izaakiem i Abrahamem, ojcem Izaaka (Rdz.21,22-32), w których wypełniał swoją wolę Bóg Wszechmogący (Rdz.26,26-28)
  3. Księga Rodzaju 26,23-25 "I wyruszył stamtąd do Beer - Szeby" Czyli i wyruszył Izaak od studni - Rechowot, o którą nie było już żadnego sporu z grupą społeczną potomków Chama, do Beer - Szeby - źródło wody ograniczone przestrzenią, Szeby - przymierza Abrahama, który wypełniał wolę Boga Wszechmogącego, z Abimelechem - przeklętym, nieświadomym potomkiem Chama, którego służba przemocą zajęła studnię Abrahama, którą wykopał w sześć dni, a siódmego dnia odpoczął (Rdz.21,22-32) Analogicznie do dziejów sześciu dni stwarzania przez Boga Wszechmogącego nieba i ziemi i siódmy dzień szabatu - sobota, odpoczynek dla zdrowia naszego (Rdz.2,1-3) "Tej nocy ukazał mu się Pan, mówiąc: Jam jest Bóg, ojca twego" Czyli tej nocy w drodze z Rechowot do Beer - Szeby ukazał się Izaakowi Bóg Wszechmogący w mowie słów, mówiąc: Jam jest Bóg Abrahama, ojca twego, w którym wypełniał swoja wolę Bóg Wszechmogący. Wtedy gdy wyszedł Abraham z ziemi swojej i od rodziny swojej, i z domu ojca swego, którzy mieli swoją naukę i swoją religię, która nie była według wskazań Boga Wszechmogącego, do ziemi, którą wskazał Abrahamowi Bóg Wszechmogący (Rdz.12,1-5) Wtedy zawarł przymierze Bóg Wszechmogący z Abrahamem, że potomkom Abrahama da ziemię Kananejczyków, potomków Chama (Rdz.15,18-21) W starości Abrahama i Sary, żony jego dał Bóg Wszechmogący Abrahamowi potomka - Izaaka (Rdz.17,17) i zonę z rodu Sema dla potomka Abrahama (Rdz.24,7) By zawarte przymierze Boga Wszechmogącego z Abrahamem wypełniać w potomkach Abrahama, ojca Izaaka " Nie bój się, bom Ja z tobą i będę ci błogosławił, i rozmnożę potomstwo twoje przez wzgląd na Abrahama, sługę mego" Czyli nie bój się Izaaku, bo jestem Wszechmogący (Rdz.17,1), Bóg Abrahama i Izaaka, syna Abrahama, w których wypełniał swoją wolę Bóg Wszechmogący, i rozmnoży potomstwo Izaaka, syna Abrahama przez wzgląd na przymierze Boga Wszechmogącego z Abrahamem, w którym wypełniał swoją wolę Bóg Wszechmogący, a Abraham wypełniał wolę Boga Wszechmogącego "I zbudował tam ołtarz, i wzywał imienia Pana, i rozbił tam namiot swój" Czyli i wprowadził Izaak system ofiarniczy, miedzy studnią - Rechowot, a Beer - Szebą, i świadomie wzywał imienia - Wszechmogący, który jest Bogiem Abrahama i Izaaka. I zamieszkał Izaak w ziemi, którą da Bóg Wszechmogący potomkom Izaaka, syna Abrahama " tam też wykopali słudzy Izaaka studnię " Czyli tam między Rechowot a Beer - Szebą w ziemi Kananejczyków, którą da Bóg Wszechmogący potomkom Izaaka, wykopali słudzy Izaaka studnię - niewyczerpane źródło wody świadomości, życia wiecznego przez wypełnianie woli Boga Wszechmogącego ( Rdz.26, 23- 25)
  4. Księga Rodzaju 26,21-22 "Potem wykopali inną studnię i też spierali się o nią: dlatego nazwał ją Sytna (Zwada)" Czyli potem słudzy Izaaka wykopali w innym miejscu, inną studnię i też spierali się o nią: grupa społeczna potomków Chama, z grupą społeczną Izaaka o jego studnię - niewyczerpane źródło wody świadomości, życia wiecznego, które należy do grupy społecznej Izaaka, syna Abrahama, w którym swoją wolę wypełniał Wszechmogący Bóg. Dlatego nazwał Izaak swoją studnię - Zwada, bo będzie miejscem spierania się grupy społecznej potomków Chama o jego studnię - niewyczerpane źródło wody świadomości, życia wiecznego, które należy do grupy społecznej Izaaka, syna Abrahama, w którym swoją wolę wypełnia Wszechmogący Bóg "Potem przeniósł się stamtąd i wykopał inną studnię, o którą nie było już żadnego sporu; i nazwał ją Rechowot," Czyli potem Izaak przeniósł się z miejsca sporu z grupą społeczną potomków Chama, o jego studnię - niewyczerpane źródło wody świadomości, życia wiecznego. I wykopał w innym miejscu, inną studnię, o którą nie było już żadnego sporu, i nazwał Izaak swoją studnię Rechowot - bez żadnego sporu o nie wyczerpane źródło wody świadomości, życia wiecznego, które należy do grupy społecznej potomków Izaaka, syna Abrahama, w których potomkach swoją wolę wypełniał Wszechmogący Bóg "i rzekł: Teraz Pan dał nam wolną przestrzeń, tak że możemy rozmnażać się w tym kraju" Czyli i rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów Izaaka: Teraz Wszechmogący Bóg dał grupie społecznej potomków Izaaka, syna Abrahama wolną przestrzeń w tym kraju, w którym nie będzie już żadnych sporów z grupą społeczną potomków Chama o studnię - niewyczerpane źródło wody świadomości, życia wiecznego, które należy do grupy społecznej potomków Izaaka, syna Abrahama, w których potomkach swoją wolę wypełniał Wszechmogący Bóg (Rdz.26,21-22)
  5. Księga Rodzaju 26,17-20 "Odszedł więc stamtąd Izaak i rozbił namioty w dolinie Geraru, i zamieszkał tam" Czyli odszedł więc Izaak od przeklętych potomków Chama z miasta - państwa Geraru i rozbił namioty w dolinie Geraru i zamieszkał w dolinie Geraru "Izaak odkopał studnię, wykopane w czasach Abrahama, ojca jego, które Filistyni zasypali po śmierci Abrahama," Czyli Izaak odkopał studnie - niewyczerpane źródło wody świadomości wykopane w czasach Abrahama, ojca Izaaka, które Filistyni zasypali po śmierci Abrahama. By zakryć studnie - niewyczerpane źródło wody świadomości, wykopane w czasach Abrahama, ojca Izaaka, w których swoją wolę wypełniał Wszechmogący Bóg "i nadał im te same nazwy, jakie nadał im ojciec jego" Czyli i nadał Izaak studnią - niewyczerpanego źródła wody świadomości te same nazwy, jakie nadał im Abraham, ojciec Izaaka "Gdy słudzy Izaaka kopali w dolinie, natrafili tam na studnię wody źródlanej" Czyli gdy słudzy Izaaka kopali w dolinie Geraru, bo ta zamieszkał Izaak, natrafili na studnię wody źródlanej - wytryskujące źródło wody, życia wiecznego (Jan.4,14) "Lecz pasterze Geraru spierali się z pasterzami Izaaka, mówiąc: To nasza woda !" Czyli lecz grupa społeczna miasta - państwa Geraru spierała się z grupą społeczną Izaaka o jego studnię wody źródlanej - wytryskujące źródło wody, życia wiecznego, mówiąc: To nasza woda ! Stojąc przy studni wody źródlanej (Jan 4,14), które należy do grupy społecznej Izaaka, syna Abrahama, w których swoją wolę wypełniał Wszechmogący Bóg "Dlatego nazwał tę studnie Esek (Sprzeczka), bo sprzeczali się z nim" Czyli dlatego Izaak nazwał swoją studnię wody źródlanej - wytryskujące źródło wody, życia wiecznego, które będzie miejscem sprzeczania się grup społecznych, które będą mówić: To nasza woda ! Stojąc przy studni wody źródlanej, które należy do grupy społecznej Izaaka, syna Abrahama (Jan 4,14), w których swoją wolę wypełniał Wszechmogący Bóg (Rdz.26,17-20)
  6. Księga Rodzaju 26,12-16 "Izaak siał w owej ziemi i zebrał w tym roku stokrotne plony, bo Pan mu błogosławił" Czyli Izaak siał w ziemi filistyńskiej i zebrał w tym roku, co siał, i w każdym następnym roku, sto razy większe plony niż Filistyni, bo swoją wolę Wszechmogący Bóg wypełniał w Izaaku, synu Abrahama "I zbogacił się ten mąż, i coraz bardziej się bogacił, tak że stał się bardzo zamożny" Czyli i zbogacił się ten mąż, w którym swoją wolę wypełniał Wszechmogący Bóg, i coraz bardziej się bogacił, bo w każdym roku, w którym siał w ziemi filistyńskiej sto razy większe od Filistynów zbierał plony, tak że stał się bardzo zamożny "Miał on stada owiec, stada bydła i liczną służbę; i zazdrościli mu Filistyni" Czyli miał Izaak liczne stada owiec i liczne stada bydła i liczną służbę, i tego wszystkiego, co miał Izaak zazdrościli mu Filistyni. Potomkowie Chama (Rdz.10,13-14; 9,25) przeklęci - nieświadomi, że swoją wolę Wszechmogący Bóg wypełniał w Izaaku, synu Abrahama "Toteż wszystkie studnie, które wykopali słudzy ojca jego w czasach Abrahama, ojca jego, Filistyni zasypali i wypełnili ziemią" Czyli toteż przez zazdrość wszystkie studnie - źródła niewyczerpanej wody świadomości, które wykopali słudzy Abrahama, ojca Izaaka w czasach Abrahama, ojca Izaaka, którą studnie - źródło niewyczerpanej wody świadomości, przemocą przejęła służba Abimelecha (Rdz.20,25) W czasach Izaaka Filistyni wszystkie studnie zasypali i wypełnili ziemią, by zakryć studnie - źródło niewyczerpanej wody świadomości "Wtedy rzekł Abimelech do Izaaka: Odejdź od nas, bo stałeś się daleko możniejszy niż my" Czyli wtedy rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów Abimelecha do Izaaka: Odejdź od potomków Chama przeklętych - nieświadomych, bo stałeś się daleko możniejszy niż potomkowie Chama przeklęci - nieświadomi, że swoją wolę Wszechmogący Bóg wypełniał w Izaaku, synu Abrahama (Rdz.26,12-16)
  7. Księga Rodzaju 26,8-11 "a gdy przebywał tam przez długi czas, wyglądał raz oknem Abimelech, król filistyński, i zobaczył, że Izaak pieścił Rebekę, żonę swoją" Czyli a gdy przebywał Izaak w Gerarze mieście - państwie przez dłuższy czas, wyglądał raz oknem Abimelech, król filistyński, i zobaczył, że Izaak pieścił Rebekę, jak pieści się żonę swoją "Wtedy Abimelech wezwał do siebie Izaaka i rzekł: Przecież to jest żona twoja, czemu więc mówiłeś: To siostra moja ?" Czyli wtedy Abimelech wezwał do siebie Izaaka, gdy zobaczył, że Izaak pieścił Rebekę, żonę swoją i rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów Abimelecha do Izaaka: Przecież to jest żona twoja, czemu więc mówiłeś: To siostra moja ? "Izaak odpowiedział mu: Mówiłem tak, bym nie zginął z powodu niej" Czyli Izaak odpowiedział Abimelechowi mową słów: Mówiłem tak, bym nie zginął z powodu Rebeki, żony mojej, gdyż jest piękna, by nie wzięli sobie żony mojej za żonę swoją, a mnie pozbawili życia, jak w zwyczaju bywało "I rzekł Abimelech: Cóżeś nam to uczynił ?" Czyli i rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów do Izaaka "Cóżeś nam to uczynił ? O mało co, a byłby ktoś z ludu spał z żoną twoją i byłbyś ściągnął na nas winę" Czyli o mało co, a byłby ktoś z ludności, żonę twoją wziął sobie za żonę swoją i byłbyś ściągnął na nas winę. Bo w królestwie Abimelecha było tak, że co do innego należało, do nikogo z ludności należeć nie mogło (Rdz.20) Zamiast, co do kogo należy, do tego należeć ma "Rozkazał więc Abimelech całemu ludowi, mówiąc: Kto by się dotknął męża tego i jego żony, niechybnie śmierć poniesie" Czyli rozkazał więc Abimelech, król filistynów całej ludności miasta - państwa Gerary, mówiąc: Kto by się dotknął męża tego i jego żony z pewnością śmierć poniesie. Zamiast rozkazać całej ludności Gerary, mówiąc: Co do kogo należy, do tego należeć ma (Rdz.26,8-11)
  8. Księga Rodzaju 26,4-7 "Rozmnożę potomstwo twoje jak gwiazdy na niebie i dam potomstwu twemu wszystkie te kraje," Czyli rozmnoży Wszechmogący Bóg potomstwo Izaaka jak gwiazdy na niebie, których zliczyć nie można. Tak liczne będzie potomstwo Izaaka dane od Wszechmogącego Boga (Rdz.15,5) i da Wszechmogący Bóg potomstwu Izaaka wszystkie te kraje, w których mieszkają przeklęci - nieświadomi potomkowie Chama (Rdz.9,25) "a wszystkie narody ziemi będą błogosławione przez potomstwo twoje," Czyli a dla wszystkich narodów ziemi będzie swoją wolę wypełniał Wszechmogący Bóg w potomstwie Izaaka, synu Abrahama "dlatego, że Abraham był posłuszny głosowi mojemu i strzegł tego, co mu poleciłem, przykazań moich, przepisów moich i praw moich" Czyli dlatego, że Abraham wypełniał mowę słów Wszechmogącego Boga i przestrzegał mowy słów Wszechmogącego Boga, którą nakazał Abrahamowi Wszechmogący Bóg w przykazaniach, przepisach i prawach Wszechmogącego Boga. Bo wyszedł z ziemi swojej i od rodziny swojej, i z domu ojca swego (Rdz.12,1) którzy mieli swoją naukę i swoją religię, w których nie było świadomości wypełniania mowy słów Wszechmogącego Boga i przestrzegania mowy słów Wszechmogącego Boga, które nakazał Abrahamowi Wszechmogący Bóg w przykazaniach, przepisach i prawach Wszechmogącego Boga. Apel do każdego z nas, by wyjść ze swoich nauk i swoich religii, które nie wypełniają mowy słów Pisma Świętego Wszechmogącego Boga. I nie przestrzegają mowy słów Pisma Świętego Wszechmogącego Boga, które nakazał w przykazaniach, przepisach i prawach, w mowie słów Pisma Świętego Wszechmogącego Boga. By nie ponieś konsekwencji, które Jezus Zbawiciel pokazał na krzyżu. By każdy z nas, wzorem Abrahama wypełniał mowę słów Pisma Świętego Wszechmogącego Boga "I zamieszkał Izaak w Gerarze" Czyli i zamieszkał Izaak w Gerarze, mieście - państwie, wśród przeklętych - nieświadomych potomków Chama (Rdz.9,25) " a gdy mężowie tej miejscowości pytali o jego żonę, odpowiedział: Siostra to moja, bo bał się mówić: To żona moja" Czyli a gdy mężczyźni Geraru pytali o Rebekę, żonę Izaaka, odpowiedział Izaak mową słów: Siostra to moja, bo bał się mówić o Rebece, że to żona moja "Pomyślał bowiem: By mnie snadź nie zabili mężowie tej miejscowości z powodu Rebeki, gdyż jest piękna" Czyli pomyślał Izaak bowiem: By mnie pewnie nie zabili mężczyźni z Geraru z powodu Rebeki, żony mojej, gdyż jest piękna i Rebekę, żonę Izaaka wzięli by sobie za żonę swoją (Rdz 26, 4-7)
  9. Księga Rodzaju 26,1-3 "Potem nastał głód w kraju, inny niż pierwszy głód, który był za czasów Abrahama" Czyli potem gdy Ezaw sprzedał błogosławione pierworodztwo Jakubowi. Nastał brak żywności w kraju Negeb, którego przyczyną było zniszczenie roślin - rodzaje informacji (2Kron.6, 28) które Wszechmogący Bóg dał na pokarm dla człowieka - rodzaj informacji, wszelką roślinność wydającą nasienie - informacja o całości rodzaju informacji (Rdz.1,29) I wszystkim zwierzętom - rodzaje informacji, którym Wszechmogący Bóg dał na pokarm wszystkie rośliny z nasieniem i bez nasienia (Rdz.1, 30) Inny niż ów pierwszy brak żywności, który był za czasów Abrahama, którego przyczyną był brak częstotliwości i intensywności opadów deszczu - rodzaj informacji nad powierzchnią ziemi - rodzaj informacji (Rdz.12,10) "I poszedł Izaak do Abimelecha, króla filistyńskiego, do Geraru" Czyli i przyszedł Izaak do Abimelecha, króla filistyńskiego, potomka Chama (Rdz.10,13-14) Przeklętego - nieświadomego, oddanego szatanowi, by być jego medium (Rdz.9, 25) do Geraru, w którym mieście - państwie było tak, że co do króla należało, do króla, należeć miało, zamiast, co do kogo należy, do tego należeć ma (Rdz.20; 21, 25) "Wtedy ukazał mu się Pan i rzekł: Nie chodź do Egiptu, ale mieszkaj w kraju, o który ci powiem" Czyli wtedy ukazał się Izaakowi Wszechmogący Bóg w mowie słów i rzekł: Nie chodź do Egiptu, ale mieszkaj w kraju, o którym Izaakowi powie Wszechmogący Bóg "Mieszkaj jako gość w tym kraju, a Ja będę z tobą i będę ci błogosławił, gdyż tobie i potomstwu twemu dam te wszystkie kraje i dochowam przysięgi, którą dałem Abrahamowi, ojcu twemu" Czyli Izaaka ma mieszkać w tym kraju, o którym Izaakowi powie Wszechmogący Bóg, który będzie z Izaakiem, jak był z Abrahamem i będzie swoją wolę Wszechmogący Bóg wypełniał w Izaaku, synu Abrahama, gdyż Izaakowi i potomstwu Izaaka da Wszechmogący Bóg te wszystkie kraje zamieszkałe przez przeklętych potomków Chama (Rdz.9, 25) I dochowa złożonego przyrzeczenia Wszechmogący Bóg (Rdz.12,7; 13, 14-15; 15,18; 17, 8) danego Abrahamowi, ojcu Izaaka (Rdz.26,1-3)
  10. Księga Rodzaju 25,31-34 "Na to rzekł Jakub: Sprzedaj mi najpierw pierworodztwo twoje" Czyli na mowę słów Ezawa, rzekł Jakub: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów do Ezawa: Sprzedaj mi najpierw pierworodztwo twoje "A Ezaw rzekł: Oto jestem bliski śmierci, na cóż mi więc pierworodztwo ?" Czyli a Ezaw rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów do Jakuba. Zamieszczony w czasoprzestrzeni, będzie oddziaływał na potomstwo Ezawa, aż do jego wymarcia "Jakub rzekł: Przysięgnij mi wpierw" Czyli Jakub rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów do Ezawa, by złożył przyrzeczenie Jakubowi wpierw "I przysiągł mu, i sprzedał pierworodztwo swoje Jakubowi" Czyli i Ezaw złożył przyrzeczenie sprzedania pierworodztwa swego Jakubowi, mową słów - nośnik informacji. Zamieszczony w czasoprzestrzeni, będzie oddziaływał, aż do spełnienia złożonego przyrzeczenia, sprzedania pierworodztwa Ezawa Jakubowi "Wtedy Jakub podał Ezawowi chleb i ugotowaną soczewicę," Czyli wtedy Jakub podał Ezawowi chleb, który można spożywać z każdą potrawą (Rdz. 18,6-8) i ugotowaną smaczną potrawę z czerwonej soczewicy "a on jadł pił" Czyli a Ezaw jadł podaną potrawę i pił " Potem wstał i odszedł" Czyli potem gdy przejadł i przepił Ezaw swoje pierworodztwo. Wtedy wstał i odszedł, nieświadomy konsekwencji swojej mowy słów, która będzie oddziaływać, aż do spełnienia "Tak wzgardził Ezaw pierworodztwem" Czyli w takich okolicznościach, dla jedzenia i picia sprzedał błogosławione pierworodztwo Ezaw Jakubowi (Rdz.25,31-34)
  11. Księga Rodzaju 25,27-30 "A gdy chłopcy wyrośli, Ezaw był mężem biegłym w myślistwie i żył na stepie" Czyli a gdy dwóch chłopców, potomków danych od Wszechmogącego Boga. Wyszło z łona Rebeki, to rozpoczęły się oddziaływania informacyjne, i dwóch chłopców, braci bliźniaków wyrosło na mężczyzn - funkcjonalnie ukształtowanych zewnętrznie i wewnętrznie do rozmnażania się, rodzajów informacji w formie energetycznej we wszechinformacji ze wszechinformacją. Ezaw pierworodny potomek był mężczyzną biegłym w łowieniu zwierząt, i życie myśliwego prowadził na stepie "Jakub zaś był mężem spokojnym, mieszkającym w namiotach" Czyli Jakub, brat Ezawa natomiast był mężczyzną, spokojnego domowego życia, pomagając w domu i w zagrodzie "Izaak miłował Ezawa, bo lubił dziczyznę, Rebeka natomiast kochała Jakuba" Czyli Izaak i Rebeka podzieleni w miłowaniu i kochaniu dwóch potomków, braci bliźniaków danych od Wszechmogącego Boga. A wszelkie podziały prowadzą do konfliktów, dramatów i śmierci. "Pewnego razu przyrządził Jakub potrawę, a Ezaw przyszedł zmęczony z pola" Czyli pewnego dnia przyrządził Jakub potrawę z czerwonej soczewicy, a Ezaw brat Jakuba przyszedł do domu zmęczony pracą w polu "Rzekł wtedy Ezaw: Daj mi, proszę, skosztować nieco tej oto czerwonej potrawy, bo jestem zmęczony" Czyli rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów Ezawa do Jakuba: Daj mi, proszę, skosztować nieco tej oto czerwonej potrawy z soczewicy, bo jestem zmęczony i głodny, bo przyszedłem z pola "Dlatego nazwano go Edom" Czyli dlatego nazwano Ezawa Edom, bo gdy Ezaw stał się mężczyzną, to jego ruda barwa owłosienia, stała się czerwona, jak czerwona soczewica i czerwone góry Seir (Rdz,25,27-30)
  12. Księga Rodzaju 25,23-26 "A Pan rzekł do niej: Dwa narody są w łonie twoim i dwa ludy wywiodą się z żywota twego" Czyli a Wszechmogący Bóg rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów do Rebeki: Dwa narody z dwóch potomków, braci bliźniaków z jednego rodu Sema, zrodzą plemiona według imion ich, w narodach ich, są w jednym łonie Rebeki. I dwa ludy z dwóch potomków, braci bliźniaków z jednego rodu Sema, zrodzą potomków z jednego rodu Sema, i z dwóch rodów Sema i Chama, w narodach ich, wywiodą się z Rebeki, jednego rodu Sema (Rdz.22,20-23) "Jeden naród będzie miał przewagę nad drugim, starszy będzie służył młodszemu" Czyli jeden naród z jednego rodu Sema będzie miał przewagę w świadomości nad drugim narodem, z dwóch rodów Sema i Chama. Starszy naród z dwóch rodów Sema i Chama będzie nieświadomym, że młodszy naród z jednego rodu Sema będzie wypełniał wolę Wszechmogącego Boga "A gdy nadszedł czas porodu, okazało się, że w jej łonie były bliźnięta" Czyli a gdy nadszedł czas wyjścia potomków z łona, okazało się, że w łonie Rebeki były, jak rzekł Wszechmogący Bóg... ." I wyszedł pierwszy, rudy, cały jak płaszcz włochaty; i nazwano go Ezaw" Czyli i wyszedł z łona pierwszy potomek o rudej barwie owłosienia, rudy, cały owłosiony jak płaszcz włochaty; i nazwano go Ezaw, bo był o rudej barwie owłosienia, rudy, cały owłosiony jak płaszcz włochaty "Następnie wyszedł brat jego, a ręką swą trzymał za piętę Ezawa; i nazwano go Jakub" Czyli następnie wyszedł z łona drugi potomek, brat Ezawa, a ręką swą trzymał za piętę brata jego Ezawa; i nazwano go Jakub, bo podszedł brata ręką swą, którą trzymał za piętę brata Ezawa (Rdz.27,36) "Izaak zaś miał sześćdziesiąt lat, gdy ich zrodził" Czyli Izaak natomiast miał sześćdziesiąt lat, gdy zrodził dwóch potomków, braci bliźniaków z jednego rodu Sema, z woli Wszechmogącego Boga (Rdz.25,23-26)
  13. Księga Rodzaju 25,19-22 "A takie są dzieje rodu Izaaka, syna Abrahama: Abraham zrodził Izaaka" Czyli a takie są dzieje jednego rodu Izaaka, którego urodziła Abrahamowi Sara, żona Abrahama w starości jego z woli Wszechmogącego Boga (Rdz.21,2 ) Abraham z jednego rodu Sema (Rdz.11,10-26) zrodził Izaaka z jednego rodu Sema (Rdz.20, 12) "Izaak miał czterdzieści lat, gdy pojął za żonę Rebekę, córkę Betuela, Aramejczyka z Paddan - Aram, siostrę Labana, Aramejczyka" Czyli Izaak miał czterdzieści lat, według kalendarza lunarnego, gdy pojął za żonę Rebekę, z jednego rodu Sema, córkę Betuela Aramejczyka z Paddan - Aram, syna Nachora, brata Abrahama. Nazwanego Aramejczykiem od imienia Arama, potomka Kemuela, syna Nachora, brata Abrahama z Paddan - Aram miasta potomków Nachora, siostrę Labana, syna Betuela z jednego rodu potomków Sema, z jednego miasta Paddan - Aram, i jednego rodu Sema (Rdz22,20-24) "Izaak modlił się do Pana za żonę swoją, bo była niepłodna," Czyli Izaak mówił mowę słów do Wszechmogącego Boga, by żona jego była płodna, bo Rebeka była nie płodna "a Pan wysłuchał go i Rebeka, żona jego, poczęła" Czyli a Wszechmogący Bóg spełnił mowę słów Izaaka i Rebekę, żonę Izaaka, uczynił płodną, i poczęła (Rdz.4,1)"A gdy dzieci trącały się w jej łonie, rzekła: Jeżeli tak się zdarza, to czemu mnie to spotyka ?" Czyli a gdy dzieci - funkcjonalnie ukształtowane wewnętrznie i zewnętrznie rodzaje informacji w formie energetycznej, trącały się w jej łonie - funkcjonalnie ukształtowany wewnętrznie rodzaj informacji do rozradzania się, rzekła: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów Rebeki do Wszechmogącego Boga: Jeżeli tak się zdarza, że urodzi się dwóch potomków z jednego rodu, to czemu mnie to spotyka, że będę matką dwóch potomków z jednego rodu ? "Poszła więc zapytać Pana" Czyli poszła więc Rebeka, by zapytać Wszechmogącego Boga (Rdz.25,19-22)
  14. Księga Rodzaju 25,17-18 "A Ismael dożył stu trzydziestu siedmiu lat" Czyli a Ismael o symbolicznie zwanym imieniu (Rdz.16,11) to funkcjonalnie ukształtowany zewnętrznie i wewnętrznie rodzaj informacji w formie energetycznej we wszechinformacji - informacja dla całości rodzajów informacji i o całości rodzaju informacji, w którym się odbywały cyklicznie przez sto trzydzieści siedem lat lunarnych, według miesiąca synodycznego i syderycznego. Oddziaływania informacyjne Ismaela - funkcjonalnie ukształtowanego rodzaju informacji w formie energetycznej we wszechinformacji ze wszechinformacją - informacja dla całości rodzajów informacji i o całości rodzajów informacji "Potem opadł z sił i umarł," Czyli potem ustały oddziaływania informacyjne Ismaela, bo zjedzony owoc banana bez nasienia, nie dla was, dla zwierząt (Rdz.1,29-30) Uczynił w systemie duchowo - informacyjnej całości, falowe zakłócenia w oddziaływaniach informacyjnych, Ismaela - rodzaju informacji w formie energetycznej we wszechinformacji ze wszechinformacją. A falowe zakłócenia w systemie duchowo -informacyjnej całości, stały się przyczyną zaprzestania cyklicznych oddziaływań informacyjnych, Ismaela - rodzaju informacji w formie energetycznej we wszechinformacji ze wszechinformacją. Trwające w systemie duchowo - informacyjnym, falowe zakłócenia w oddziaływaniach informacyjnych. Przyczyniły się do destrukcji Ismaela - funkcjonalnie ukształtowanego rodzaju informacji w formie energetycznej we wszechinformacji. I została zakończona destrukcja Ismaela, trwająca sto trzydzieści siedem lat lunarnych "i został przyłączony do przodków swoich" Czyli i został Ismael przyłączony do przodków matki swojej Hagar, Egipcjanki z plemienia Chawili, syna Kusza z rodu Chama (Rdz.10,7) "Mieszkali oni od Chawili aż do Szur, które leży na wschód od Egiptu na drodze do Aszszuru" Czyli mieszkali potomkowie Ismaela, od osiedlonych w Egipcie potomków Chawili, syna Kusza, z przeklętego rodu Chama (Rdz.10,6-7) aż do pustyni Szur, która leży na wschód od Egiptu. Na drodze prowadzącej w czterech kierunkach ziemi, od pustyni Szur na północ, z północy na wschód, i południe, aż do miasta - państwa Aszszuru w Asyrii, w której się osiedliły potomkowie Nimroda, syna Kusza, z rodu Chama (Rdz.10,6-12) "Osiadł on tam na przekór wszystkim pobratymcom swoim" Czyli osiedlił się tam Ismael potomek dwóch rodów, Sema i Chama na drodze wśród potomków przeklętego jednego rodu Chama (Rdz.25,17-18)
  15. Księga Rodzaju 25,12-16 "Takie są dzieje rodu Ismaela, syna Abrahama, którego urodziła Abrahamowi Hagar, Egipcjanka, niewolnica Sary" Czyli takie są dzieje rodu Ismaela, syna Abrahama, którego urodziła Abrahamowi Hagar, Egipcjanka, niewolnica Sary, z woli Sary, wypełnionej w Abrahamie mężu swoim (Rdz.16,2) "A te są imiona synów Ismaela, według których nazwane są ich rody: Pierworodnym Ismaela był Nebajot, po nim Kedar, Adbeel, Miwsam, Miszma, Duma, Massa, Hadad, Tema, Jetur, Nafisz i Kema" Czyli a te są imiona synów Ismaela podzielonych w rodzie, według których imion nazwane są ich rody: Pierworodnym Ismaela, który się podzielił w rodzie był Nebajot, po nim podzielonym w rodzie był Kedar, następnie podzielonymi w rodzie byli: Adbeel, Miwswam, Miszma, Duma, Massa, Hadad, Tema, Jetur, Nafisz i Kedma "To są synowie Ismaela i takie są nazwy ich zagród i koczowisk, dwunastu książąt plemion ich" Czyli to są imiona synów Ismaela podzielonych w rodzie według imion ich, którzy zrodzili plemiona według imion ich. Dwanaście rodów według imion ich, zrodziło dwanaście plemion według imion ich (Rdz.25,12-16)